De eerste twee (bijna drie) dagen - Reisverslag uit Oregon, Verenigde Staten van Julia Kraaijeveld - WaarBenJij.nu De eerste twee (bijna drie) dagen - Reisverslag uit Oregon, Verenigde Staten van Julia Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

De eerste twee (bijna drie) dagen

Door: Ikke natuurlijk

Blijf op de hoogte en volg Julia

10 Juli 2015 | Verenigde Staten, Oregon

Een dagboek dus. Als je het wil mam, je kan t krijgen, al heb ik geen idee hoe lang ik dit kan volhouden. Deze eerste drie dagen ga ik namelijk nog niet mee naar het kamp (Anya heeft meerdere keren de naam gezegd en ik weet t nog steeds niet! T staat zelfs of dr t-shirt lol). Dus nu heb ik de ochtenden nog wat tijd over. Gister heb ik die ochtend vooral gebruikt om uit te slapen, een jetlag is maar een vreemd iets om eerlijk te zijn. Zit je negen uur lang moe te wezen in een vliegtuig, stap je uit en t is nog niet eens middag! Nog vreemder was dat we in t vliegtuig eerst avond eten kregen (om ongeveer 12.00 Nederlandse tijd) en dan een uur voor t landen (ik zou zeggen ongeveer 20.00 Nederlandse tijd) kregen we lunch. Lekker logisch dus allemaal -.-
Maar ik heb wel The Mazerunner en The Theory of Everything kunnen zien dus dat vliegtuig was niet helemaal verspilde tijd XD
Verder was die hele vlucht niet zo heel boeiend. Er zat niemand naast me dus ik kon lekker een extra stoel claimen voor mn spullen en de flight attendants (ja ik ben het Nederlandse woord weer kwijt, deal with it) waren weer creepy as ever. Wel gezellig met een vrouw geluld die in Duitsland was geweest naar dr nicht. Ze wilden ook even Amsterdam zien dus daarom zat ze bij ons in t vliegtuig.
Ik was wel blij toen we geland waren, 9uur op je kont zitten is echt hel. Blijkbaar is het vliegveld in Portland ook zo groot dat ze je met de bus naar de main terminal moesten rijden anders was het te ver lopen hahahaha. Ik kon Lisette vrij makkelijk vinden dus dat scheelde. De meeste mensen die bij ons in t vliegtuig zaten waren er toch alleen voor een tussenstop.
Het huis hier is pretty awesome. T is groot en best oud en ik heb een kamer en badkamer voor mij alleen, yayness! De douche is alleen niet helemaal je van het dus ik douche gewoon in hun badkamer haha. Toen we bij het huis aankwamen werd ik ook vriendelijk begroet door de familiehond Coby waar ik nu al meteen een hele goede band mee heb, het is echt een lieverd. Kat Charlie is wat onafhankelijker maar ik heb vandaag wat quality time met m gehad toen die naast me op de bank lag. Ook zorgt het jongere broertje van Anya, Ian, voor honden in de buurt. Hij kan alleen nog niet auto rijden dus Lisette brengt hem en ik ben al meerdere keren mee geweest. Ik heb mijn dagelijkse dosis dierenliefde hier dus meer dan genoeg ;)
Verder ben ik gisteren met Anya mee geweest naar de Farmer's Market waar zij ook vrijwilligerswerk doet. We zorgen ervoor dat alle kraampjes daar borden, bestek en zakdoeken gebruiken zodat er geen plastic en papier wordt weggegooid. De borden en bestek kunnen dan worden afgewassen in het restaurant waar ze vandaan komen en de zakdoeken kunnen in de wasmachine. Ook verzamelen ze plastic en eten om te recyclen en als compost te gebruiken. De Market zelf is erg leuk. Veel buren ontmoet (Die allemaal meteen al wisten wie ik was :$) en Anya en ik zijn er nog steeds niet over uit of Cattle Corn en popcorn nou hetzelfde zijn of niet (Het is dus zoooo hetzelfde!)
Ze hebben ook een heerlijke tuin hierzo dus ik ga er alvast een gewoonte van maken zo veel mogelijk daar te gaan zitten lezen, alleen of met Anya, lekker in het gras.
Morgen hoeft Anya niet op het kamp te werken dus gaan we naar …. Falls (weer de naam kwijt, I'm a mess XD). In ieder geval, het schijnt heel leuk te zijn en haar vrienden gaan ook mee. Straks gaan we ook naar de bios dus dat wordt vast leuk. Magic Mike XXL, ain't he amazing??! *faints*
Heb dr zin in.

Nou volgens mij ben ik zo wel weer een beetje klaar.

Peace out!

  • 10 Juli 2015 - 12:46

    Ramon:

    Ha wijfie,

    Kijk hier waren we nieuwsgierig naar. Normaal vul jij het avondeten in met al je verhalen die we nu missen :-).
    Klinkt behoorlijk avontuurlijk allemaal wat je daar beleeft. Wel gek idd dat iedereen jou al kent (van naam neem ik aan) maar jij hen niet. Blijkbaar is de familie Romig er trots op om een exotisch persoon in huis te hebben (all the way from Holland!).
    Lisette melde dat je 'ondervraagt' was door customs. Hoe ging dat? Lastig? Or easy peasy.

    Ik ben benieuwd naar je volgende verhaal. And remember no swearing! ;-)

    Ciao, Ramon

  • 10 Juli 2015 - 12:54

    Monique:

    Lieverd wat schrijf je toch heerlijke verhalen. Wat ben je enthousiast! Ik verheug me nu al op de up-date. Ben ook heel benieuwd wat je van het werk op het kamp vind. Maar dat gaan we dus wel lezen in het volgende verslag. XXXXX

    Mama

  • 10 Juli 2015 - 20:27

    Opa En Oma:

    Wat een leuk verhaal. Alles is opeens een stuk duidelijker. Zo te lezen heb je het ontzettend naar je zin.
    Zo leer je toch het echte Amerika kennen.
    We zien uit naar het vervolg. Maar niet zonder jou heel veel plezier te wensen samen met Anya.
    Hartelijke groeten aan de familie en het beestenspul.

    Knuffels.l

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Oregon

Julia

Lekker in Amerika, ik ben pretty awesome en dit dagboek is speciaal voor jou mama!

Actief sinds 10 Juli 2015
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 6097

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2018 - 27 Augustus 2018

Tripje naar Mexico, Mexico??, Ja Mexico

07 Juli 2015 - 29 December 2015

Amazing America Awesomeness

Landen bezocht: