Dag 7 - Reisverslag uit Oregon, Verenigde Staten van Julia Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Oregon, Verenigde Staten van Julia Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Ikke natuurlijk

Blijf op de hoogte en volg Julia

15 Juli 2015 | Verenigde Staten, Oregon

En hier zijn we officieel aangekomen bij het einde van de eerste week. Vandaag weer ontzettend naar mijn zin gehad al was het hier en daar een beetje een chaos met de kids.
We zijn met ze gaan lasergamen en minigolfen. We begonnen in hun klaslokaal waar de kinderen aan hun 'journals' (de gebeurtenissen van de dag ervoor) mochten werken en met ideeën mochten komen voor Community Service. Het is leuk om ze zo samen bezig te zien en dat de kids die gehandicapt zijn toch prima met de rest kunnen communiceren, ook met andere gehandicapte kids. Alleen op hun geheel eigen manier en dat maakt het interessant om naar te kijken.
Na het 'werk' gingen we weer de gele schoolbussen in (ik wordt zo gelukkig van die gele schoolbussen, ze zijn zo gaaf!) en op weg naar Piero's pizza palor waar we gingen lasergamen en 3D-minigolven. Vooral het lasergamen vonden ze erg leuk en zelfs chagarijninge Ethan wilde na het eerste potje toch ook wel gezellig mee schieten. Gelukkig had ik al die oefening met Tobias, Vera en Roos met Call of Duty anders was ik nooit tiende geworden XD Jup, ik moet nog heel wat oefenen maar iedereen was na de spelletjes toch wel in een goede moed.
Dat ging dus wat berg afwaarts toen een nieuw joch, Beau, met ons mee ging. Ik kende hem niet omdat hij er maandag niet was. Beau is dus niet een erg gezellig kind omdat hij veel mensen bedreigd en graag liegt. Toen ik als een van de eerste vrijwilligers het park inging om alvast wat kids aan de lunchtafel te zetten, besloop hij een van de spelende kinderen in het park (die niet bij de groep hoorde) en wilde hem slaan met een stok. Ik trok t uit zijn handen en hij zei daarna ook meteen 'sorry' maar ik schrok er wel van. Daarna hebben we geluncht en werd ik door de zwaarst gehandicapte jongen van de groep, Junior, naar de schommels meegesleept (hij is verassend sterk voor zo'n klein mannetje). Blijkbaar toen ik met Junior bezig was kreeg Beau een bal tegen zijn hoofd. Hij stormde toen boos weg en iedereen die naar hem toe wilde komen kreeg scherp-gesneden stokken naar zijn hoofd geworpen. Zn vader is daardoor opgebeld en ik betwijfel of we nog veel van Beau gaan zien maar zo zie je wel dat sommige van die kinderen niet helemaal lekker in hun vel zitten en problemen hebben in hun hoofd.
Maar we hebben het allemaal weer overleefd en er is niks ergs gebeurd op een huilende James na omdat Beau hem beschuldigde van iets wat hij niet had gedaan.
Na de wat ingewikkelde CBAP zijn we naar de film gegaan met Anya's vriendin Joelle. Anya moest en zou namelijk naar de nieuwe Pixar-film Inside Out gaan. Ik moet eerlijk zeggen, ik dacht dat het een beetje kinderachtig zou zijn maar had het helemaal mis. Die film was super gaaf! En natuurlijk was het einde super zielig en heb ik mijn best moeten doen niet hardop te gaan snikken :p Maar ja, that's me.

Ondanks alles een geweldige en spannende dag gehad waarin ik heb gevreesd voor mijn leven (vanwege nep lasergeweren en puntige takken) en diep ben ontroerd (vanwege de eerder genoemde kinderfilm :$)

Ik zie jullie morgen weer!

Peace out!

P.s. app even als jullie weer willen skypen. Ik wil wel weer maar miss is het handiger om in het weekend te doen want anders ben ik de hele ochtend op CBAP.

  • 15 Juli 2015 - 07:13

    Ramon:

    Ha Wijfie,

    Weer een waanzinnig avontuur. Het is zoals Elise al opmerkte, een ervaring die je altijd bij blijft.
    Ik moet zeggen dat vrijwilligerswerk is behoorlijk pittig zo te lezen. Can you handle it? I can't.

    Die afspraak over skypen lijkt mij oké. We app'en wel.

    Seeya, Ramon

  • 15 Juli 2015 - 08:00

    Mama:

    Wauw, wat een ervaring! Ik denk dat ik een nog meer volwassen en verantwoordelijke dochter terug krijg dan je al was. Gebruik de ervaringen die je opdoet positief. Wellicht kun je er wat mee als je les geeft aan drukke Enes 'jes of andere eventuele nieuwe bijleskinderen.

    Blijf schrijven alsjeblieft, ik kijk er zo naar uit!!!!

    Mama

  • 15 Juli 2015 - 09:23

    Opa En Oma:

    Opnieuw een beeldend verhaal. Alsof we er bij zijn. Het werken met deze kinderen, waarbij ook enkele moeilijk handelbare, is wel een rijke ervaring.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Oregon

Julia

Lekker in Amerika, ik ben pretty awesome en dit dagboek is speciaal voor jou mama!

Actief sinds 10 Juli 2015
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 6131

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2018 - 27 Augustus 2018

Tripje naar Mexico, Mexico??, Ja Mexico

07 Juli 2015 - 29 December 2015

Amazing America Awesomeness

Landen bezocht: