Dag 8 - Reisverslag uit Oregon, Verenigde Staten van Julia Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Oregon, Verenigde Staten van Julia Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Dag 8

Door: Ikke natuurlijk

Blijf op de hoogte en volg Julia

16 Juli 2015 | Verenigde Staten, Oregon

Vandaag ging CBAP alweer een stuk beter. De kids hebben geen ruzie meer met elkaar gezocht en Beau gedroeg zich voor de verandering uitstekend. Junior had wat driftbuien maar die waren ook snel weer voorbij.
Vandaag hebben we gezwommen met de kinderen in het zwembad in de buurt. Ontzettend gezellig en de meeste kunnen het ook erg goed. Ik hoefde er bijna geen te helpen en zo vonden het ook allemaal erg leuk.
De tweede activiteit was science, wat we op Anya's oude middle school deden. Daar waren een soort duikbootjes van pvc buizen en rare technologie die waarschijnlijk alleen papa en Tobias snappen XD Daar mochten de kids dan mee varen in een soort zwembad. Het doel was om kleine waterdichte tasjes op te vissen waarin informatie stond over een onderwater organisme (Ik zeg organisme want blijkbaar is koraal wel een dier en geen plant maar zijn zeesterren weer geen vissen 0.o). Er waren ongeveer twintig tasjes en je had maar negen van die organismen op je bingokaart dus dat waren veel frustraties maar dat maakten het ook wel weer leuker en grappiger.
Na science kwam art wat ik eigenlijk meer science vond maar goed. We maakten namelijk Flubber wat super grappig spul is, een soort stuitergum eigenlijk. Heel leuk en de kids vonden het geweldig. Ik neem een stukje mee om thuis te laten zien. De art was weer terug bij hun op de elemantairy school waar we altijd afspreken met CBAP iedere morgen.
Na art gingen we terug naar hun klas en deden we nog wat aan de Journals en het ontwerpen van hun zandkastelen voor de zandkastelen wedstrijd.
Anya en ik hebben samen met de andere leiders nog Tie-dye gedaan voor de leuke T-shirts die ze altijd meekrijgen met CBAP. Ik heb nog geen idee hoe ze eruit gaan zien maar een van mijn shorts heeft nu wel voor goed roze stippen erop vanwege een ongelukje toen een meisje wat van de verf wilde opruimen >.< Het is niet ernstig ofzo maar gaat er nooit meer vanaf. Hoe mn shirt eruit ziet weet ik nog niet maar dat zien we morgen als hij droog en in de was is geweest.
De Farmer's market was weer gezellig al waren Anya en ik er deze keer niet heel lang geweest. Door de Tie-dye waren we al later en omdat we hadden beloofd thuis te eten moesten we ook op tijd weg. We zijn ook allebei best wel moe dus dat vonden we prima.

Net lekker pasta-pesto met zelfgemaakte kipschnitzel gegeten en straks even het Nederlandse nieuws kijken. Morgen gaan we naar het strand met de CBAP kids dus daar kijk ik heel erg naar uit.

Ik hoor wel weer van jullie.

Peace out!

  • 16 Juli 2015 - 07:49

    Mama:

    Weer een leuk verhaal. Je maakt zo wel heel veel mee en ziet ook die scholen van binnen. Dat lijkt mij heel leuk. Ziet het er net zo uit als in die Amerikaanse series?
    Voor wat betreft die kleren, daar zou ik me maar niet druk om maken. Kan jou het schelen!
    Ik denk wel dat het handig is om referenties of een certificaat te vragen voor je inzet bij het CBAP. Dat kun je toevoegen aan je CV als bewijs dat je daar geweest bent.

    Dikke knuffels maar weer van je moeder. XXXXXX

  • 16 Juli 2015 - 13:01

    Elise:

    wow Julia, wat klinkt het leuk allemaal!
    De kinderen klinken een beetje alsof ze bij Ipse zouden kunnen wonen ;)
    Altijd een letter of recomendation vragen ;)
    Xxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Oregon

Julia

Lekker in Amerika, ik ben pretty awesome en dit dagboek is speciaal voor jou mama!

Actief sinds 10 Juli 2015
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 6135

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2018 - 27 Augustus 2018

Tripje naar Mexico, Mexico??, Ja Mexico

07 Juli 2015 - 29 December 2015

Amazing America Awesomeness

Landen bezocht: