Dag 15+16 - Reisverslag uit Oregon, Verenigde Staten van Julia Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Dag 15+16 - Reisverslag uit Oregon, Verenigde Staten van Julia Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Dag 15+16

Door: Ikke natuurlijk

Blijf op de hoogte en volg Julia

24 Juli 2015 | Verenigde Staten, Oregon

Oeps dagje gemist maar dat was gewoon een hele drukke dag. Anyways, blijkbaar vinden jullie dat ik te veel over CBAP praat, wat ook wel zo is omdat CBAP gewoon het grootste deel van de dag is. Dan komen we rond drie uur thuis, hongerig en uitgeput en het is dan ook nog eens verschrikkelijk heet. Het is dus lastig om super spannende dingen na CBAP te gaan plannen die vaak ook nog eens 1 tot 2 uur rijden zijn. Trouwens, de hele Oregon omgeving en alle interessante dingen die er te doen zijn doen we ook met CBAP. Maar ik doe t anders wel gewoon wat minder, gewoon genoeg om t me zelf nog te kunnen herinneren als ik t teruglees.

Maar nu eerst gisteren, toen hebben we gekanood (geen idee of dit goed is maar spellingscontrole zegt van wel, in ieder geval 'gevaren met een kano'). Het was dezelfde omgeving als toen we gingen raften, alleen wat verder upstream. Een heel mooie omgeving waar de bomen ook echt over het water hangen maar ook zo hoog boven je uitsteken dat je je afvraagt hoe ze zo groot kunnen worden. Het was zeker een van mijn favoriete dagen, lekker gek doen met de kids en spelen in het water om af te koelen.
Heel even tussen door, voordat ik het vergeet, ik zit dit nu in de tuin en er zaten twee eekhoorntjes in de boom achter elkaar aan te springen enzo. Super cute om te zien!!
Oke, dus na CBAP gingen we met Joelle, die trouwens ook CBAP doet maar dan bij de jongere groep kids, naar uhm.... Okee de naam even vergeten maar het was een snackbar waar Anya en Joelle vroeger vaak kwamen. Je kan er lekker goedkoop een snack en wat te drinken halen en dan buiten zitten (waar het gelukkig op dat moment niet te heet voor was). Anya had trouwens een corndog, das zo iets geks. Een hotdog op een stokje waar ze cornbread omheen doen en dat dan frituren (frituren? wat een verassing -.-). Ik kreeg er een hap van en ik ben nog niet helemaal zeker wat ik ervan moet denken. T is niet echt vies maar er lijkt toch iets niet aan dat eten te kloppen. Was in ieder geval gezellig.
Vandaag zijn we met CBAP naar een natuurgebied gegaan en in plaats van het nemen van de schoolbus zijn we met het openbaar vervoer gegaan. Eerst met de bus en daarna de tram, of wat ze hier de MAX noemen. Nogal stressvol met zo veel kids maar ze vonden het allemaal leuk dus het was geen probleem. Oh, en Hayden was er eindelijk weer, yay! Het natuurpark was bijzonder, er waren zoveel dieren die je niet snel ziet in Nederland. Zoals felgroene kikkers, een soort dunne slangetjes die zo over het pad gleden (Jessica schrok zich dood XD) en zelfs kolibrietjes. Maar waar waren de CBAP'ers weer het meest in geïnteresseerd? Een of andere stomme reiger, who cares! (Reigers komen dus niet zo veel voor in Amerika :p)
Vanmiddag verder niet veel gedaan, het is namelijk erg heet. Anya vroeg of ik nog zin had om naar Portland te gaan om een beetje te shoppen maar daar is het nu meer dan 30 graden en dan moet je eerst een half uur in de snikhete auto zitten. Dus wij besloten lekker van de tuin te gaan genieten, wat we nu nog steeds doen ;)

Ik hoop dat er niet meer te veel gelul in staat over CBAP en wat oma en opa nog vroegen, CBAP staat voor Community Based Activity Program waarmee ze bedoelen dat het een programma met activiteiten is die voordelig zijn voor de gemeenschap. In dit geval dat gehandicapte en gezonde kinderen tripjes maken en zo leren over de omgeving maar ook sociale vaardigheden en andere skills (zoals vandaag het openbaar vervoer nemen).

Mijn dropmentos zijn nu wel op, die waren zo'n hit hierzo. En iedereen kent nu al mijn touwtrucjes zoals 'Het geheim van de Smit'. Dus zelfs als ik weg ga, my legacy continues!

Nog steeds niet verveeld, nog even genieten van het laatste weekend wat ook een bezoekje aan de dierentuin inhoudt :D

Peace out!

  • 24 Juli 2015 - 08:16

    Mama:

    Gewoon wel over CBAP schrijven als je dat wil hoor. Doe verhalen zijn hartstikke leuk, alleen kregen wij het gevoel dat je niet alles uit je reis kon halen omdat er zo veel energie in CBAP gaat zitten. Maar na dit verhaal ben ik al weer overtuigd dat dat niet zo is. Grappig hoor dat jij dan in andere dieren geintresseerd bent dan die Amerikanen. Typisch voorbeeld van cultuurverschil. Papa en ik hebben nog even overwogen om nog dropmentos op te sturen, maar wisten niet of het dan op tijd zou aankomen. Dus dat hebben we maar niet gedaan. Misschien kunnen we dat nog doen als je terugkomt. Moet je wel wat adressen verzamelen oid.
    Houd je jas maar bij de hand als je terugkomt in Nederland, want het ziet er naar uit dat het woensdag een stuk frisser is dan bij jullie in Amerika.

    XXXXX Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Oregon

Julia

Lekker in Amerika, ik ben pretty awesome en dit dagboek is speciaal voor jou mama!

Actief sinds 10 Juli 2015
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 6095

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2018 - 27 Augustus 2018

Tripje naar Mexico, Mexico??, Ja Mexico

07 Juli 2015 - 29 December 2015

Amazing America Awesomeness

Landen bezocht: