Dag 17+18 - Reisverslag uit Oregon, Verenigde Staten van Julia Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Dag 17+18 - Reisverslag uit Oregon, Verenigde Staten van Julia Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Dag 17+18

Door: Ikke natuurlijk

Blijf op de hoogte en volg Julia

26 Juli 2015 | Verenigde Staten, Oregon

Oke waar te beginnen voor de afgelopen twee dagen. Gisteren zijn dus de ouders van Anya vertrokken en dat betekent dat voor dit weekend Anya en ik ook het huishouden en het zorgen voor Anya's oma op ons hebben genomen. Ian helpt natuurlijk ook maar hij heeft het erg druk met zijn toneelproductie. In ieder geval vind ik het erg leuk om naar Anya's oma te gaan, die maar een paar straten van hun vandaan woont. Vroeger woonden Anya's familie er zelf en zodra grandma er een keer op bezoek was geweest heeft ze het in haar hoofd gehaald om het huis hoe dan ook zelf in bezit te krijgen. Dus toen Lisette en Claude het huis op het oog hadden waar ze nu in wonen, heeft grandma het huis betaald op de enige voorwaarde dat zij in hun oude huis mocht intrekken.
Verder hebben we vooral boodschappen gedaan gister want we moesten ons natuurlijk een beetje gaan klaarmaken voor het feestje die avond. Rond een uur of 8 kwamen er eerst wat vrienden van Anya naar haar huis toe waar we alvast wat hebben gedronken en elkaar een beetje hebben leren kennen. Pas rond elven zijn we ook echt naar het feestje gegaan en om eerlijk te zijn was het totaal anders dan ik had verwacht. Er waren erg veel mensen en het is dus duidelijk niet zo dat je je stil houdt voor de buren zoals dat in Nederland nog de bedoeling is.
Ik heb wel ontzettend veel leuke mensen ontmoet en een waanzinnig leuke tijd gehad in dat huis. Ook mocht ik met Pavel een potje beerpong spelen wat een drankspel is. De bedoeling is dat je tien bekertjes in een soort bowlingkegel-opstelling op een tafel, een aan de ene kant en een aan de andere kant. Dan ga je in teams van twee proberen je pingpong balletje in de bekertjes van de tegenstander te gooien. Als je er een ingooit, moet de tegenstander hem leeg drinken. Nou had de eigenaar niet zo'n zin in te veel dronken mensen (wat hem niet helemaal was gelukt, maarja geef dan geen feest) dus vulde we ze netjes met water. T is wel een ontzettend moeilijk spel, zoiets kleins zo goed mikken op zo'n afstand (oeps, sorry darters t is dus toch wel een kunst XD). Vooral dat spel was erg melig en je kan er erg om lachen.
Ontzettend leuk om mee te maken dus maar ik denk dat ik het bij Nederlandse feestjes houdt, dat is toch meer mijn ding.

Vandaag zouden we dan ons tripje naar de Dierentuin maken maar het weer liet ons dan toch in de steek. Echt Nederlands weer kwam onze dag verpesten met regen en een temperatuur van 21 graden (ik ben haast doodgevroren XD). Dus geen dierentuin, das toch alleen maar zonde met dit soort weer. Maar dat hield ons niet weg van de Farmer's Market in Hillsboro, wat een leuk stadje is. De Market was snel gezien, al heb ik daar nog wel wat leuke souveniertjes vandaan. Maar er zijn daar wel veel kleine winkeltjes met allerlei tierelantijntjes (don't Judge mij spelling) en andere leuke onbenulligheden die je stiekem nergens voor nodig hebt. Dus voor we het doorhadden waren Anya en ik uren bezig met windowshopiing. Zelfs de Pharmacy bestond voor de helft uit een souvenirwinkeltje. En er was ook een bar waar je unionrings kon bestellen, maar dat terzijde 0.o
Toen we klaar waren vond Anya dat ik toch ook nog een keer een goede Amerikaanse Cheeseburger moest hebben gegeten dus hebben we lekker geluncht bij Burgerville wat een typisch Amerikaans wegrestaurant is met de lekkerste hamburgers ooit. Ze hadden zelfs een retro-jaren-weet-ik-veel-70-of-80 style met het rood en zwart enzo. Echt leuk om een keer van binnen te zien.
We zijn rond een uurtje of vijf weer thuisgekomen en ik ben nu net gedoucht terwijl Anya naar haar oma is. We gaan straks The Breakfast Club kijken en ik heb er zin in!

Morgen wordt het vooral een inpakdag omdat er onweer is voorspelt (de laatste dag met slecht weer hoor, dus geen zorgen) en Anya's ouders thuiskomen. Het leek me ook handiger om zondag te gaan inpakken in plaats van maandag omdat ik dan maandag gewoon nog naar CBAP toe kan.

Ik hoop dat iedereen het naar zijn zin had op Elise's verjaardag (dat was toch deze zaterdag als ik me niet vergis?) en grote nicht, ik vind t jammer dat ik er niet bij kan zijn :'(

Peace out!

  • 26 Juli 2015 - 08:46

    Mama:

    Wat een leuk verhaal weer. Wel grappig om zo'n Amerikaans feest mee te maken. Ook nu zie ik weer beelden voor me zoals dat gaat in films. Maar misschien klopt dat helemaal niet. Ik hoor het wel als je (eindelijk!!!!!) weer thuis bent. Verjaardag van Elise was erg gezellig. Er was ook nog een vrouw uit Amerika (nichtje van een vriendin van Peter en Georgette), dus papa heeft lekker op kunnen scheppen over het feit dat jij nu in Amerika bent. Goed dat je alvast weer kan wennen aan het Nederlandse weer, want hier is het volgende week ook niet warmer dan die 21 graden. In Spanje is het vast beter!!

    XXXXX Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Oregon

Julia

Lekker in Amerika, ik ben pretty awesome en dit dagboek is speciaal voor jou mama!

Actief sinds 10 Juli 2015
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 6137

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2018 - 27 Augustus 2018

Tripje naar Mexico, Mexico??, Ja Mexico

07 Juli 2015 - 29 December 2015

Amazing America Awesomeness

Landen bezocht: